Fijne zomervakantie

Wij hebben genoten dit schooljaar

Schakelnieuws

Beste ouders,

In de bijlage vinden jullie het laatste Schakelnieuws van dit schooljaar.

HET TEAM VAN DE SCHAKEL WENST JULLIE ALLEN EEN HELE FIJNE ZOMERVAKANTIE.

Hetty Schuitemaker

schakelnieuws nr 36
Trailer

Groep 8 heeft ipv een musical een film gemaakt!! Voor een film moet er eerst een trailer zijn natuurlijk!

Schakelnieuws

Goedenavond,

In de bijlage vindt u het Schakelnieuws van deze week.

Hetty Schuitemaker

schakelnieuws nr 35
Nationale ModderDag

Modder mag, modder mag, want het is vandaag ModderDag.

En hoe. Ze hebben rivieren gegraven, stuwen gebouwd, moddersoep en moddertaarten gemaakt, middenin modderplassen gestaan en gesprongen.

Juf het mag elke dag wel ModderDag zijn.

Appeltaart

Vanmorgen hebben wij samen met juf Leonie een appeltaart gemaakt.

De kinderen hebben zelf het deeg gemaakt en de appels gemixt met kaneel en suiker. Daarna in een taartvorm gedaan. En dan wachten en wachten.

Na 45 minuten was het zover proeven.

Juf Leonie bedankt voor de heerlijke appeltaart

En ook nog appeltaart

Wat een dag voor groep 3.

Vanmorgen hebben ze samen met juf Leonie een appeltaart gemaakt. Zelf appels snijden die ze zelf mee hebben genomen. Bloem wegen voor de deeg, eieren breken en kneden. En als laatste natuurlijk proeven.

De dag afgesloten bij het Noordik.

Wat een dag. Een om nooit meer te vergeten

Groep 3 op het Noordik

Wat hebben wij genoten vanmiddag! Schroeven vast maken met een elektrische boormachine en daarna je eigen dienblad versieren met mozaiek tegeltjes.

Wij, Juf Leonie, Meneer de Ruiter van het Noordik en Juf Eva, zijn heel trots op groep 3. Wat ze zelf konden en de aandacht die ze hadden. Ook andere docenten van het Noordik kwamen even kijken want zulke jonge leerlingen hadden ze nog niet eerder gehad ;-)

ModderDag

Vrijdag is het landelijke ModderDag en wij, groep 1&2, doen daar aan mee!

Tijdens ModderDag staat het vrij spelen met de elementen water en zand centraal. Kinderen krijgen de ruimte om modder te maken, ontdekken en beleven. Honderdduizenden kinderen in binnen- en buitenland zijn tegelijkertijd actief bezig met natuur. En daarbij mag je vies worden!

Wij gaan de zandbak tijdens het buiten spelen omtoveren tot modderbak.

Tips voor ModderDag:

• Zorg dat uw kind makkelijk zittende kleding aan heeft, die tegen een stootje kan. Denk aan een regenbroek of een overall en laarzen. Deze kunnen, voordat wij buiten gaan spelen met de modder, dan aangedaan worden.

• Geef uw kind reservekleding mee. Handig voor als kleding nat of vies is geworden.

Er zijn natuurlijk ook kinderen die niks met modder hebben. Niks moet, alles mag.

Zijn er nog vragen of onduidelijkheden dan horen wij dat graag.

juf Dianne en juf Elles

Alweer een buitenles

Ja, we hebben weer buiten een rekenles gedaan🌞